"Bezpieczeństwo, połączenie i ludzkie doświadczenie"


Oficjalny kurs z Teorii Poliwagalnej z certyfikatem Polyvagal Institute USA

Najbardziej kompleksowy kurs jaki kiedykolwiek powstał, prosto ze źródła Teorii Poliwagalnej – Polyvagal Institute USA (PVI USA). Wśród wykładowców sam dr Stephen Porges oraz dziewięciu wybitnych ekspertów, którzy w precyzyjny sposób przedstawią Teorią Poliwagalną, jej różnorodne zastosowanie oraz stojącą za nią neuronaukę. Wiele godzin wykładów, ćwiczeń oraz możliwości dyskusji. Wszystko to w wygodnej formie online. Jedyny taki kurs, który oprócz wiedzy na najwyższym poziomie daje również poczucie przynależności do naszej poliwagalnej społeczności.

ZAPISY ZAMKNIĘTE

Zapisy na drugą edycję kursu zostały zakończone.
W związku z dużym zainteresowaniem prowadzimy listę rezerwową, na którą możesz się wpisać, wysyłając wiadomość na adres certyfikat@instytutpoliwagalny.pl, Jeśli jesteś zainteresowany/a udziałem w trzeciej edycji kursu, planowanej na luty 2025 roku, serdecznie prosimy o przesłanie zgłoszenia na ten sam adres.

Informacje ogólne

Cel kursu

Polyvagal Institute USA wraz z polskim Instytutem Poliwagalnym zapraszają na wyjątkowe doświadczenie edukacyjne w zakresie rozumienia, zastosowania Teorii oraz jej zasad zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Uczestnicząc w kursie zyskasz nie tylko wiedzę o Teorii, ale również praktyczne umiejętności jej zastosowania oraz dołączysz do naszej poliwagalnej społeczności. Wszystko to pozwoli Ci wcielać w życie i udoskonalać stosowanie zasad poliwagalnych, niezależnie od tego, czy zastosujesz je wobec siebie, swojej rodziny, przyjaciół, klientów czy współpracowników.

Liczba miejsc w kohorcie jest ograniczona, ponieważ pragniemy zapewnić wszystkim uczestnikom jak najlepsze, interaktywne doświadczenie edukacyjne. Zachęcamy do rejestracji już dziś, aby zapewnić sobie miejsce!

Kurs polecamy szczególnie psychologom, (psycho)terapeutom, lekarzom, pracownikom socjalnym, pedagogom oraz innym specjalistom zawodów pomocowych.

agenda

Zarys tematyczny kursu

Rozpoczęcie II edycji: wrzesień 2024

Poniżej podajemy wszystkie daty modułów oraz spotkań na żywo:

Moduł 1 – czwartek, 12.09.2024 (17:30 – 20:30)
Nasz autonomiczny układ nerwowy
Ewelina Ziółek (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr Les Aria (PVI USA): 19:30 – 20:30

Moduł 2 – czwartek, 26.09.2024 (17:30 – 20:30)
Hierarchia i stany neurofizjologiczne
dr Eliza Sobuta – Wajdi (PVI PL): 17:30 – 19:00
Michael Allison (PVI USA) : 19:30 – 20:30

Moduł 3 – czwartek, 10.10.2024 (17:30 – 20:30)
Neurocepcja, czyli system zagrożenia i bezpieczeństwa
Małgorzata Karga (PVI PL): 17:30 – 19:00
Tracy Stackhouse (PVI USA): 19:30 – 20:30

Moduł 4 – czwartek, 17.10.2024 (17:30 – 20:30)
Koregulacja, czyli jak nasze układy nerwowe rozmawiają ze sobą
dr Eliza Sobuta – Wajdi (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr Niloufer Merchant (PVI USA): 19:30 – 20:30
Deb Dana (nagranie wykładu + Q&A z I edycji kursu)

Moduł 5 – czwartek, 24.10.2024 (17:30 – 20:30)
Wsłuchiwanie się w ciało
dr Krzysztof Karauda (PVI PL): 17:30 – 19:00
Jan Winhall (PVI USA): 19:30 – 20:30

Spotkanie dyskusyjno – doświadczeniowe
Wtorek, 5.11.2024 (17:00 – 20:00)
Wszyscy polscy trenerzy + facylitatorki

Sesja Q&A na żywo z dr. Porgesem
Czwartek, 7.11.2024 (19:30 – 20:30)

Moduł 6 – czwartek, 21.11.2024 (17:30 – 20:30)
Ruch i samoregulacja
dr Krzysztof Karauda (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr Arielle Schwartz (PVI USA): 19:30 – 20:30

Moduł 7 – czwartek, 5.12.2024 (17:30 – 20:30)
Społeczność jako lekarstwo
dr Marta Bakker (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr Niki Elliott (PVI USA): 19:30 – 20:30

Moduł 8 – czwartek, 19.12.2024 (17:30 – 20:30)
Relacje: w domu i miejscu pracy
dr Marta Bakker i Ewelina Ziółek (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr George Thompson (PVI USA): 19:30 – 20:30

Moduł 9 – czwartek, 9.01.2025 (17:30 – 20:30)
Życie w zgodzie z Teorią Poliwagalną
Małgorzata Karga (PVI PL): 17:30 – 19:00
dr Amber Gray (PVI USA): 19:30 – 20:30

Sesja Q&A na żywo z dr. Porgesem
Czwartek, 16.01.2025 (19:30 – 20:30)

Spotkanie dyskusyjno – doświadczeniowe:
Wtorek, 21.01.2025 (17:00 – 20:00)
Wszyscy polscy trenerzy + facylitatorki

Uczestnicy kursu będą również mieć możliwość ciągłej komunikacji z innymi uczestnikami kursu w prywatnej grupie na naszej platformie e-learningowej. Ma to na celu stworzenie społeczności, nawiązanie nowych kontaktów, wspólną naukę oraz wymianę doświadczeń.

Kurs z Certyfikatem PVI USA odbywać się będzie w całości online w formie hybrydowej (spotkania na żywo online oraz samodzielna nauka nagranego materiału)  za pośrednictwem platformy Zoom oraz naszej platformy e-learningowej.

Ważne: Wszystkie sesje na żywo z wykładowcami PVI USA oraz dr. Porgesem będą tłumaczone symultanicznie na język polski. Spotkania te odbywać się będą w międzynarodowym europejskim środowisku z uczestnikami z innych krajów europejskich.

ZAPISY ZAMKNIĘTE

Zapisy na drugą edycję kursu zostały zakończone.
W związku z dużym zainteresowaniem prowadzimy listę rezerwową, na którą możesz się wpisać, wysyłając wiadomość na adres certyfikat@instytutpoliwagalny.pl, Jeśli jesteś zainteresowany/a udziałem w trzeciej edycji kursu, planowanej na luty 2025 roku, serdecznie prosimy o przesłanie zgłoszenia na ten sam adres.

eksperci z usa

Poznaj swoich nauczycieli

10 wyśmienitych ekspertów, w tym sam twórca Teorii Poliwagalnej oraz współzałożyciel Polyvagal Institute USA – dr. Stephen Porgesa, będą Twoimi nauczycielami.

Spotkania z naszymi ekspertami odbędą się w atmosferze bezpieczeństwa i przynależności. Wszyscy eksperci wniosą do treści kursu swoją własną, unikalną perspektywę, doświadczenie oraz wiedzę.

Oraz nagrania wykładu i Q&A z I edycji kursu z udziałem Deb Dany (LCSW)

Dr Stephen W. Porges jest wybitnym naukowcem uniwersyteckim na Uniwersytecie Indiana, gdzie jest dyrektorem i założycielem Konsorcjum Badań nad Stresem Traumatycznym. Dr Porges jest profesorem psychiatrii na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Chapel Hill oraz emerytowanym profesorem na Uniwersytecie Illinois w Chicago i Uniwersytecie Maryland.  Dr Proges pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences i jest byłym laureatem nagrody National Institute of Mental Health Research Scientist Development Award. Opublikował ponad 400 recenzowanych artykułów z różnych dziedzin, w tym anestezjologii, inżynierii biomedycznej, medycyny, ergonomii, fizjologii wysiłku fizycznego, gerontologii, neurologii, neuronauki, położnictwa, pediatrii, psychiatrii, psychologii, psychometrii, medycyny kosmicznej i uzależnień. W 1994 roku stworzył Teorię Poliwagalną, która łączy ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniami społecznymi i podkreśla znaczenie stanu fizjologicznego w ekspresji problemów behawioralnych i zaburzeń psychicznych. Teoria ta prowadzi do innowacyjnych metod leczenia opartych na wglądzie w mechanizmy pośredniczące w objawach obserwowanych w zaburzeniach behawioralnych, psychiatrycznych i fizycznych. Jest autorem książki The Polyvagal Theory: Neurophysiological foundations of Emotions, Attachment, Communication, and Self-regulation (Norton, 2011) (wydana nakładem WUJ w 2021 roku pt. Neurofizjologiczne podstawy emocji I przywiązania w Teorii Poliwagalnej), The Pocket Guide to the Polyvagal Theory: The Transformative Power of Feeling Safe, (Norton, 2017) (wydana nakładem WUJ pt Teoria Poliwagalna Przewodnik, w 2020), Polyvagal Safety: Attachment, Communication and Self-Regulation (Norton, 2021) oraz współredaktorem Clinical Applications of the Polyvagal Theory: The Emergence of Polyvagal-Informed Therapies (Norton, 2018).  Jest twórcą opartej na muzyce interwencji SSP (Safe and Sound Protocol ™), która jest obecnie stosowana przez ponad 2000 terapeutów w celu zmniejszenia wrażliwości słuchowej oraz poprawy przetwarzania języka, regulacji układu nerwowego i spontanicznego zaangażowania społecznego.

Michael Allison Jest trenerem zdrowia i wydajności, osobistym trenerem, specjalistą ds. ćwiczeń medycznych, specjalistą ds. rehabilitacji i certyfikowanym instruktorem Oxygen Advantage Breathwork. Michael jest konsultantem profesjonalistów, sportowców, trenerów, zespołów, organizacji, i wykonawców różnych dyscyplin, kadry kierowniczej, liderów i firm. 

Michael jest twórcą The Play Zone i autorem SMARTER Coaching, certyfikowanego kursu zmiany zachowań akredytowanego przez American Council on Exercise. Ponadto jest certyfikowanym providerem Safe & Sound Protocol oraz  Focus System.

Z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży fitness i wellness, jest założycielem (1999) i współwłaścicielem Physical Focus Inc. w Santa Barbara w Kalifornii i prowadzi zespół trenerów osobistych, instruktorów fitness, trenerów zdrowia, dietetyków i bodyworkerów.

Dr Les Ariajest psychologiem bólu, który leczy złożone, niewyjaśnione medycznie objawy i przewlekły ból w Kaiser Permanente Medical Group w Północnej Kalifornii, Sacramento, CA. Pełnił funkcję głównego psychologa bólu w Kaiser Northern California, pomagając przeprojektować program warsztatów dotyczących przewlekłego bólu, aby uwzględnić nowoczesną naukę o bólu, uważność oraz terapię akceptacji i zaangażowania (ACT). Jest jednym ze współzałożycieli Menda Health, cyfrowej platformy do leczenia bólu i pełni funkcję dyrektora naukowego. Les specjalizuje się w leczeniu zaburzeń psychofizjologicznych, uporczywego bólu, funkcjonalnych zaburzeń neurologicznych i problemów niewyjaśnionych medycznie. Jego pasja do interwencji umysł-ciało promuje unikalny styl, aby pomóc pacjentom inaczej odnosić się do ich cierpienia, a tym samym umożliwić im odzyskanie dobrego samopoczucia.

Dr Niloufer Merchant jest emerytowaną profesorką na St. Cloud State University w programie Clinical Mental Health Counseling, gdzie przez 28 lat szkoliła psychologów. Jest licencjonowanym psychologiem, obecnie prowadzącym prywatną praktykę w Minneapolis, MN. W poprzednich latach pracowała również w lokalnych ośrodkach zdrowia psychicznego i pełniła funkcję konsultanta klinicznego w długoterminowym ośrodku leczenia młodzieży. Jej obszary specjalizacji obejmują pracę z różnymi populacjami zajmującymi się złożoną traumą związaną z wojną, przemocą domową, wykorzystywaniem seksualnym, traumą z dzieciństwa i przywiązaniem, ze szczególnym uwzględnieniem traumy związanej z kwestiami rasowymi / kulturowymi. Jest certyfikowana w EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) i przeszkolona w zakresie różnych praktyk umysł-ciało (Brainspotting, Emotional Freedom Techniques) oraz podejść opartych na mindfulness. Ma ponad 35-letnie doświadczenie w pracy w różnych kontekstach – jako terapeuta, trener, nauczyciel, członek zarządu i działacz społeczny. Zajmowała stanowiska kierownicze na swoim uniwersytecie oraz w stanowych i krajowych organizacjach zawodowych (np. American Counseling Association, Association for Specialists in Group Work), a także prezentowała i publikowała szeroko na temat kwestii wielokulturowych i kompetencji kulturowych. Ostatnio zaprezentowała wykład TEDx na temat łączenia zasad Teorii Poliwagalnej z praktykami kulturowymi i starożytną mądrością, w szczególności z jej azjatyckim dziedzictwem indyjskim, a także prezentowała w stanowych, krajowych i międzynarodowych środowiskach na temat wykorzystania PVT w regulacji układu nerwowego oraz zrozumienia traumy rasowej / kulturowej i leczenia.

Dr Niki Elliott pełni funkcję dyrektora Centrum Neurodiversity, Learning and Wellness na Uniwersytecie La Verne. Przez ostatnie 30 lat dr Elliot uczyła uczniów od szkoły podstawowej do uniwersytetu. Obecnie prowadzi kursy i seminaria dla absolwentów w zakresie neuronauki edukacyjnej, uważności i społecznego uczenia się emocjonalnego dla nauczycieli. Jest mówczynią, twórczynią programów nauczania i trenerką. W swojej pracy wspiera dzieci, których doświadczenia życiowe obejmują trudności w uczeniu się, umieszczenie w pieczy zastępczej i / lub marginalizację rasową. Dr Elliot założyła Mindful Leaders Project, program mający na celu pomoc profesjonalistom zajmującym się dziećmi w zwiększeniu osobistego dobrostanu przy jednoczesnym wykorzystaniu holistycznych praktyk umysł-ciało w celu wspierania inicjatyw na rzecz różnorodności i równości. Mindful Leaders Project jest obecnie wdrażany w całym okręgu w San Bernardino City Unified School District, Pasadena Unified School District i Berryessa Union School District. Ten oparty na Teorii Poliwagalnej program koncentruje się na pomaganiu nauczycielom i pracownikom w nawiązywaniu kontaktów z dziećmi i rodzinami w celu promowania sprawiedliwości społecznej w edukacji. Dr Elliot uzyskała licencjat na UC Berkeley, magistra i uprawnienia nauczycielskie w Teachers College na Uniwersytecie Columbia oraz doktorat w dziedzinie edukacji na UCLA. Zdobyła również certyfikaty do nauczania jogi, klinicznej pracy z oddechem i praktyk uważności.

Dr Amber Elizabeth L. Gray jest terapeutką tańca/ruchu, somatyczną i psychoterapeutką praw człowieka.; nauczycielką/trenerką jogi, Continuum i Gyrotonic®

i Gyrotonic®, która pracuje z osobami, które przeżyły wojnę, tortury, naruszenia praw człowieka nadużycia i traumę historyczną, w USA oraz w strefach po konfliktach, obozach dla uchodźców i katastrofach.  Jest aktywistką, artystką, rzeczniczką, autorką i terapeutką, a jej praca kliniczna, lecznicza, edukacyjna i organizacyjna ma na celu promowanie wzajemności i upodmiotowienia oraz wywoływanie znaczących zmian. Wnosi swoje poliwagalne, oparte na sercu i duchu prawo do ucieleśnienia somatycznych praw człowieka i eko-somatycznych ram Body of Change oraz eko-somatyczne rekolekcje regeneracyjne Body of Change do społeczności terapeutów, artystów, globalnych obywateli i twórców zmian na całym świecie. Amber zapoczątkowała terapię somatyczną i taneczno-ruchową opartą na Teorii Poliwagalnej. Jej praca jest skoncentrowana na ocalałych, jest to praca wielokulturowa i oparta na zasadach sprawiedliwości społecznej, która odzwierciedla wieloletnie badania teorii ugruntowane w jej pracy z klientami, aby zrozumieć, w jaki sposób Teoria Poliwagalna promuje odbudowę i uzdrowienie w ciele-sercu-umyśle-duchu dla osób, które przeżyły rażące naruszenia praw człowieka. Uczy tej pracy na całym świecie od 2003 roku i często o niej publikuje. Jej książka “Polyvagal-informed Somatic Psychotherapies for Trauma: Roots, Rhythm, Reciprocity and Clinical Work, ma zostać opublikowana przez Norton w 2024 roku.

Dr Arielle Schwartz jest psycholożką, znaną na całym świecie nauczycielką, instruktorką jogi i wiodącym głosem w leczeniu PTSD i złożonej traumy. Jest autorką pięciu książek, w tym The Complex PTSD Workbook, EMDR Therapy and Somatic Psychology oraz The Post Traumatic Growth Guidebook. Dr Schwartz jest znakomitą nauczycielką, która prowadzi terapeutów w stosowaniu EMDR, psychologii somatycznej, terapii części i interwencji opartych na uważności w leczeniu traumy i złożonego PTSD. Jej nauczanie przekazuje zrozumienie, pasję, życzliwość, współczucie, radość i jest wzmocnione zwięzłym sposobem mówienia o bardzo złożonych tematach. Jest założycielką Center for Resilience Informed Therapy w Boulder w Kolorado, gdzie prowadzi prywatną praktykę w zakresie psychoterapii, superwizji i konsultacji. Z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem jako terapeutyczna nauczycielka jogi, dr Schwartz wierzy, że podróż do uzdrowienia z traumy jest przebudzeniem duchowego serca.

Tracy Murnan Stackhouse, MA, OTR jest współzałożycielką, dyrektorką i wykonawczą Developmental FX (DFX) w Denver, Colorado, organizacji non-profit świadczącej usługi kliniczne i szkoleniowe w celu zaangażowania i podniesienia poziomu pediatrycznej praktyki terapeutycznej. Jest wiodącą pediatryczną terapeutką zajęciową (OT) zaangażowaną w leczenie kliniczne, badania, mentoring i szkolenia dotyczące interwencji OT dla osób z zaburzeniami neurorozwojowymi, zwłaszcza z zespołem Fragile X i autyzmem. Tracy uzyskała tytuł licencjata w dziedzinie terapii zajęciowej na Colorado State University, a jej praca z Eleanor Gilfoyle odegrała kluczową rolę w jej szkoleniu. Uzyskała magistra psychologii rozwojowej / rozwojowej neuronauki poznawczej na Uniwersytecie w Denver i  współpracowała z dr Sally Rogers. Jest przeszkolona w zakresie NDT i posiada certyfikat SIPT z zaawansowanym szkoleniem w zakresie autyzmu, w tym DIR/Floortime, TEACCH i Early Start Denver Model. Tracy przeszła również szkolenie w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej i rozluźniania mięśniowo-powięziowego, a także słuchania terapeutycznego i protokołu Safe and Sound (SSP) dr Stephena Porgesa. Ostatnio Tracy koncentruje się na włączaniu do swojej pracy opieki opartej na traumie, Theraplay i interpersonalnych podejść neurobiologicznych / opartych na relacjach, a także współczucia dla siebie Germera i Neffa. Tracy napisała kilka rozdziałów książek na temat integracji sensorycznej i zaburzeń neurorozwojowych oraz prowadzi krajowe i międzynarodowe wykłady na temat integracji sensorycznej, autyzmu, zespołu Fragile X i powiązanych tematów. Tracy lubi mentorować i spędza wiele godzin miesięcznie na mentorowaniu klinicystów z całego świata, aby poprawić ich umiejętności rozumowania klinicznego.

George S. Thompson, MD, FAPA jest psychiatrą dziecięcym specjalizującym się w leczeniu młodzieży z traumą oraz w interwencji kryzysowej opartej na Teorii Poliwagalnej. Dr Thompson szkoli osoby w zakresie umiejętności i postaw, które kultywują współczujące, godne zaufania relacje, między lekarzami i pacjentami, terapeutami i klientami oraz rodzicami i dziećmi. Pomaga również organizacjom opieki zdrowotnej w budowaniu emocjonalnie bezpiecznych, ciekawych, spójnych i opartych na współpracy kultur, Dr Thompson jest dyrektorem medycznym dwóch programów

psychiatrycznych w Kansas, psychiatrą w innowacyjnym centrum opieki psychiatrycznej dla młodzieży w Kansas, a także członkiem zespołu

w Departamencie Bezpieczeństwa Społeczności w Albuquerque. Uczy narzędzi, które pielęgnują osobistą odpowiedzialność, współczucie i służbę innym poprzez kurs Avatar ®. Wraz z Marilyn Sanders, jest autorem książki “Polyvagal Theory and the Developing Child: Systems of Care for Strengthening Kids, Families, and Communities. Kolejna książka, Working with Relational Trauma in Children’s Residential Care: A Guide to Using Dyadic Developmental Practice, którą napisał wraz z Kim Golding i Edwiną Grant, zostanie opublikowana w 2024 roku. Jest wykładowcą na University of Kansas i University of Missouri-Kansas City Schools of Medicine. W Menninger i UMKC był dyrektorem ds. szkolenia rezydentów psychiatrii. W UMKC kierował kursem komunikacji medycznej i prowadził wielokrotnie nagradzane badania nad profesjonalizmem medycznym.

Jan Winhall, M.S.W. F.O.T. jest autorką, nauczycielką i doświadczoną psychoterapeutką traumy i uzależnień. Jest partnerką edukacyjną i twórczynią kursów w Polyvagal Institute, gdzie prowadzi kurs z certyfikatem oparty na jej książce Treating Trauma and Addiction with the Felt Sense Polyvagal Model, Routledge 2021. Jest adiunktem na Uniwersytecie w Toronto i koordynatorem certyfikacji w International Focusing Institute. Jan jest współdyrektorką kliniki Borden Street, gdzie odpowiada za studentów. Lubi uczyć na całym świecie.

Deb Dana, LCSW jest autorką, klinicystką i konsultantką specjalizującą się w wykorzystaniu założeń Teorii Poliwagalnej do zrozumienia i poradzenia sobie z konsekwencjami traumy oraz stworzenia sposobów pracy, które honorują rolę autonomicznego układu nerwowego. Stworzyła serię szkoleń klinicznych Rhythm of Regulation i prowadzi międzynarodowe wykłady na temat tego, jak Teoria Poliwagalna wpływa na pracę z osobami, które przeżyły traumę. Jest członkinią założycielką Polyvagal Institute, doradczynią kliniczną Khiron Clinics oraz Unyte. W Polsce nakładem Uniwersytetu Jagiellońskiego wydane zostały jej trzy książki “Teoria Poliwagalna w psychoterapii”, “Teoria Poliwagalna w praktyce. Zestaw 50 ćwiczeń” oraz “Zakotwiczeni”.

trenerzy z polski

Poznaj polskich trenerów i facylitatorki

Część praktyczna będzie poprowadzona również przez polskich trenerów. Dzięki temu kursanci będą mieli możliwość zastosowania oraz przećwiczenia zdobytej wiedzy, prowadzenia wartościowych dyskusji oraz nawiązania kontaktów i relacji, tworząc przy tym polską poliwagalnej społeczność profesjonalistów, dla których poczucie bezpieczeństwa w życiu i miejscu pracy jest priorytetem.

Psycholog o specjalności psychologia kliniczna i ekonomistka, założycielka  i dyrektor Polskiego instytutu Poliwagalnego. Od 2015 roku zajmuje się tematyką chronicznego stresu i wypalenia. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Psychosomatyka i Somatopsychologia. Jest certyfikowaną w Niemczech naturoterapeutką (Heilpraktikerin), specjalizującą się w medycynie funkcjonalnej i stresu. W trakcie akredytowanego kursu na psychoterapeutę w nurcie integracyjnym (systemowo – ericksonowskim). Ukończyła I i II stopień szkolenia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR). Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP). Absolwentka wielu szkoleń z zakresu całościowego podejścia do leczenia psychofizycznych następstw chronicznego stresu w tym szkolenia Deb Dany “Engaging the Rhythm of Regulation” w Polyvagal Institute USA. Providerka Safe & Sound Protocol dr. Stephana Porgesa – terapii słuchowej opartej na Teorii Poliwagalnej. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w międzynarodowych organizacjach w Irlandii, Szwajcarii i Niemczech. W pracy indywidualnej z klientami wspiera klientów doświadczających chronicznego stresu i wypalenia, wykorzystując holistyczne podejścia przez pryzmat Teorii Poliwagalnej.

Ewelina Ziółek jest również współzałożycielką Polyvagal-Akademie w Niemczech i współzałożycielką i członkiem zarządu Polyvagal Gesellschaft e.V. oraz członkinią Niemieckiego Stowarzyszenia Psychologów (Berufsverband Deutscher Psychologinnen und Psychologen).

Psycholog, w 2018 roku uzyskała tytuł doktora psychologii na Uppsala University, Szwecja. Provider Safe and Sound Protocol oraz członek zespołu badawczego dr S.Porgesa’s pracującego nad badaniami dotyczącymi skuteczności nieinwazyjnej stymulacji nerwu błędnego oraz jej wpływu na fizjologię osi mózgowo-jelitowej u pacjentów z zespołem Ehlersa-Danlosa. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Holenderskiego Instytutu Psychologów (Nederlands Instituut van Psychologen). W indywidualnej pracy z klientem wykorzystuje Teorię Poliwagalną, Terapię Skoncentrowaną na Rozwiązaniach, Brainspotting oraz interwencje słuchowe, takie jak SSP, iLS Focus, Quickshifts, Therapeutic Listening.

Krzysztof R. Karauda, dr n. hum., psycholog, psychoterapeuta, psychoterapeuta w nurcie Analizy BIoenergetycznej, Certyfikowany Nauczyciel TRE® (TRE® Certification Trainer, CT).

Ukończył Czteroletni Podyplomowy Kurs Psychoterapii atestowany przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz analogiczny kurs atestowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

Prowadzi terapię indywidualną, par, rodzin i małżeństw. Jest certyfikowanym specjalistą w zakresie pomocy ofiarom przemocy w rodzinie, pracował również jako biegły sądowy.

Zajmuje się masażem klasycznym i MTG; od 2016 roku Ego State Therapy autorstwa John G. Watkins & Helen H. Watkins, od 2018 – psychoterapeutycznym podejściem o nazwie Accessing Your Life Force (Odzyskiwanie dostępu do Siły Życiowej) autorstwa dr Bennetta Shapiro a od 2021 Emotional Core Perception Bruno Adlera i pracuje tymi metodami. Prowadzi ustawienia hellingerowskie, jest też instruktorem rekreacji ruchowej w zakresie Hatha Jogi; od 2018 roku prowadzi szkolenia dotyczące zastosowań teorii poliwagalnej w pracy z ludźmi.

Pracuje w Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi jako psychoterapeuta i nauczyciel psychoterapii oraz prowadzi własną działalność gospodarczą. Jest wykładowca w Szkole Filmowej w Łodzi oraz Uniwersytecie SWPS.

Wysoko Wrażliwa Kobieta. Autorka koncepcji SensiMotor®, Providerka Safe and Sound Protocol Porgesa (SSP). Specjalistka podejść holistycznych, sensomotorycznych i relacyjnych (TCM, NDT-Bobath, SI Ayres, Integrated Listening Systems, metoda Tomatisa, VIT, DIRFloortime, Therapeutic Listening.)

Psychoterapeutka, Certyfikowana Coach EMCC, Specjalistka Zdrowia Publicznego, Provider Safe & Sound Protocol™, Terapeutka VR oraz Terapeutka Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. 

Absolwentka studiów magisterskich oraz doktorskich w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła 4-letnie szkolenie z psychoterapii oraz liczne szkolenia z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, aromaterapii, pracy z ciałem, Teorii Poliwagalnej, terapii traumy oraz podyplomowe studia: dziennikarstwo naukowo-przyrodnicze oraz fotografia w terapii i rozwoju osobistym. 

Przez wiele lat pracowała w obszarze diagnostyki medycznej w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Prowadziła zajęcia ze studentami w Collegium Medicum UJ oraz zajęcia w ramach szkoleń specjalizacyjnych w Studium Kształcenia Podyplomowego CMUJ. Współautorka 16 publikacji naukowych oraz podręcznika akademickiego.

Od 2006 roku prowadzi w Krakowie Centrum Promocji Zdrowia Almedica, gdzie pracuje z ciałem i emocjami. W pracy terapeutycznej korzysta z holistycznej mądrości Wschodu, naukowej wiedzy Zachodu oraz nowoczesnych technologii opartych o neurobiologię. Autorka projektu szkoleniowego Szkoła Dobrostanu, w ramach którego prowadzi szkolenia z terapii holistycznych oraz grupy terapeutyczne radzenia sobie ze stresem dla kobiet oraz młodzieży. Szczególnie skupia się na wspieraniu kobiet pracujących w obszarze pomocowym w zakresie dbania o swoje zdrowie i zapobieganiu wypaleniu. Jest opiekunem merytorycznym na Studiach podyplomowych na Akademii Górnośląskiej na kierunku: “Terapie Holistyczne w profilaktyce stresu i wspieraniu zdrowia”.

facylitatorki spotkań dyskusyjno-doświadczeniowych

Poznaj polskie facylitatorki

Spotkania dyskusyjno-doświadczeniowe moderowane będą przez polskich trenerów oraz dwie facylitatorki. Podczas tych spotkań kursanci będą mieli możliwość bezpiecznej wymiany doświadczeń i przemyśleń na temat wiedzy zdobytej podczas poszczególnych modułów.

Psycholożka organizacji, certyfikowana trenerka biznesu, coach indywidualny i zespołowy, ekspertka metodologii Insights Discovery™, certyfikowana nauczycielka Programu Redukcji Stresu Mindfulness (MBSR), właścicielka firmy Lemon Tree Coaching.
Absolwentka Psychologii Doradztwa Zawodowego i Organizacji na Uniwersytecie Łódzkim oraz Filologii Angielskiej w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej.

Ukończyła Szkołę Trenerów w Laboratorium Edukacji i Psychoterapii, Szkołę Terapii Krótkoterminowej BSFT oraz akredytowane przez ICF studia podyplomowe Life Coachingu w Collegium Civitas i Team Coachingu w HRP Group. Jest absolwentką pierwszego w Europie kursu z certyfikatem Polyvagal Institute USA z Teorii Poliwagalnej oraz Studium Komunikacji opartej na Porozumieniu bez Przemocy NVC.

Doświadczenie biznesowe zdobyła pracując przez prawie 10 lat w Insights Poland, jedynym przedstawicielem metodologii Insights Discovery™ na rynku polskim. Przeszkoliła kilka tysięcy osób i przeprowadziła kilkaset szkoleń rozpowszechniając metodę Insights Discovery na rynku polskim i zagranicznym.

Prowadziła Programy Certyfikacyjne oraz konsulting z zakresu wszystkich dostępnych na rynku polskim narzędzi Insights Discovery™ m. in. Discovery Full Circle™, Navigator – Efektywność Zespołu™. Certyfikowała ponad 200 trenerów, coachów oraz pracowników działu HR. Od ponad 18 lat prowadzi warsztaty, konsultacje i sesje indywidualne.

W prowadzonych przez siebie warsztatach i coachingu wykorzystuje, elementy mindfulness, ćwiczenia neuronalne, pracę z oddechem.

Z zamiłowania jest nauczycielką jogi, posiada certyfikat instruktora Mindful /Yin Yoga, jest również instruktorem zajęć grupowych Akademii IFAA oraz trenerem Boot Camp Polska. Uwielbia wszelkie aktywności sportowe na świeżym powietrzu.

Janina Tyńska, pedagog, filolog języka niemieckiego, fotograf, nauczyciel przedsiębiorczości. Praktyk Metody Terapii TSR (Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach) na poziomie zaawansowanym. Tytuł ten uzyskała w Centrum Rozwiązań w Toruniu, ośrodku rekomendowanym przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR). W trakcie akredytowanego kursu na psychoterapeutę w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach PSTTSR. Absolwentka wielu szkoleń w tym kursu z Teorii Poliwagalnej z certyfikatem Polyvagal Institute USA. Specjalizuje się się w holistycznym wspieraniu dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym dzieci z niepełnosprawnościami. W swojej pracy koncentruje się na budowaniu siły wewnętrznej klientów i wspieraniu ich w definiowaniu celów oraz osiąganiu pożądanych zmian. Wykorzystując teorię poliwagalną wspiera klientów w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, zaufania i więzi, co jest kluczowe dla ich rozwoju i wzmocnienia odporności.

W pracy z dziećmi oraz ich rodzinami/ opiekunami, wykorzystuje metody Kids’ Skills i I’m Proud of You, które pomagają dzieciom przekształcać problemy w umiejętności do opanowania.

Praktyk Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na poziomie zaawansowanym, gdzie wykorzystuje ruch jako narzędzia wspomagającego rozwój emocjonalny, społeczny i ruchowy zarówno u dzieci, jak i dorosłych.

wyjątkowy

Oficjalny kurs z Teorii Poliwagalnej z certyfikatem Polyvagal Institute USA

Prawdziwie wyjątkowy i jedyny taki kurs stworzony przez PVI USA we współpracy z Instytutem Poliwagalnym. Oto kilka powodów dlaczego:

DR PORGES

Spotkania online na żywo z dr. Stephenem Porgesem, twórcą Teorii Poliwagalnej i założycielem Polyvagal Institute USA.

NAUKA NA ŻYWO

Ćwiczenia praktyczne i bezpośredni kontakt z prowadzącymi, wzbogacone nagranymi materiałami dydaktycznymi. Łącznie ponad 50 godzin zajęć.

KURS FLAGOWY

Najbardziej kompleksowy kurs, jaki Polyvagal Institute USA kiedykolwiek stworzył o Teorii. To jest to, na co czekałeś/czekałaś!

GRUPY ĆWICZENIOWE

Możliwość wymiany doświadczeń i nawiązania nowych relacji z osobami uczącymi się razem z Tobą podczas zajęć praktycznych.

WIELOJĘZYCZNOŚĆ

Kurs jest oferowany w wielu językach, m.in.: niemieckim, francuskim, włoskim za pośrednictwem partnerskich instytutów poliwagalnych.

CERTYFIKAT

To najważniejszy certyfikat Polyvagal Institute USA, będący wyznacznikiem najwyższego poziomu i najrzetelniejszej wiedzy o Teorii.

oficjalny kurs pvi usa

Dlaczego warto wziąć udział w tym kursie?

Nie ma innego, dostępnego kursu, który oferowałby głębię i zakres tego ekskluzywnego programu szkoleniowego. Jest to jedyny, oficjalny, flagowy kurs Polyvagal Institute USA, w pełni zawierający kompleksowe spojrzenie na Teorię Poliwagalną oraz jej praktyczne zastosowanie. Poza wykładami, sesjami ćwiczeniowymi i dyskusjami, uczestnicy będą mogli kontynuować dyskusję w prywatnej grupie na naszej platformie e-learningowej. Taka przestrzeń da uczestnikom możliwość skorzystania ze wspierającej społeczności poliwagalnej.

Po pomyślnym ukończeniu wszystkich modułów uczestnicy otrzymają certyfikat Amerykańskiego Instytutu Poliwagalnego - Polyvagal Institute USA. Certyfikat ten będzie potwierdzał, że absolwent ma dogłębną i rzetelną wiedzę na temat Teorii Poliwagalnej. Każdy absolwent otrzyma również odznaczenie "Polyvagal Informed", które będzie mógł umieścić np.: na swojej stronie internetowej. Posiadanie takiego odznaczenia będzie wskazywać na Twoje osobiste i zawodowe osiągnięcie, ale także wyróżni Cię spośród innych profesjonalistów i pokaże Twoim klientom, współpracownikom i pracodawcy Twoje ciągłe zaangażowanie w ulepszanie warsztatu pracy. Instytut Poliwagalny w Polsce będzie również prowadził oficjalną listę absolwentów na swojej stronie internetowej, tak aby umożliwić potencjalnym klientom odnalezienie specjalisty, który pracuje w zgodzie z Teorią Poliwagalną w regionie zamieszkania lub online.

ZAPISY ZAMKNIĘTE

Zapisy na drugą edycję kursu zostały zakończone.
W związku z dużym zainteresowaniem prowadzimy listę rezerwową, na którą możesz się wpisać, wysyłając wiadomość na adres certyfikat@instytutpoliwagalny.pl, Jeśli jesteś zainteresowany/a udziałem w trzeciej edycji kursu, planowanej na luty 2025 roku, serdecznie prosimy o przesłanie zgłoszenia na ten sam adres.

uczestnicy

Poliwagalna społeczność

Teoria Poliwagalna uczy, że społeczność jest istotną częścią ludzkiego doświadczenia. W PVI staramy się stworzyć bezpieczne środowisko do nauki, sprzyjające nawiązywaniu kontaktów i poczucia przynależności. Dodatkowe informacje na temat kursu znajdziesz w zakładkach poniżej.

Kurs składa się z 9 modułów tematycznych, dwóch sesji Q&A z dr. Porgesem oraz spotkań grup ćwiczeniowych. Moduły zawierają spotkania na żywo z amerykańskimi ekspertami oraz spotkania na żywo z polskimi trenerami. Dodatkowo otrzymasz dostęp do nagrań wykładów prowadzonych przez ekspertów z USA, które odbyły się i odbywają podczas amerykańskiej edycji kursu. Wykłady te będziesz mógł/a obejrzeć i przestudiować w wolnym czasie w ramach przygotowań do spotkań na żywo. Wszystkie nagrania będą tłumaczone (lektor) na język polski.

Będziesz również spotykać się wirtualnie ze swoją grupą ćwiczeniową na kolejne 120 minut praktycznych ćwiczeń, eksploracji i dyskusji – zapewniając sobie dodatkową porcję wiedzy i bezpośredni kontakt z innymi uczestnikami.

To, ile czasu poświęcisz na praktykę i naukę poza spotkaniami, zależy od Ciebie. Jednak my zalecamy co najmniej 1 do 2 godzin tygodniowo, aby jak najefektywniej utrwalić zdobytą wiedzę.

Otrzymasz dostęp do nagrań ze wszystkich spotkań na żywo (oprócz grup ćwiczeniowych, które nie będą nagrywane) oraz już nagranych wykładów z USA przez cały okres trwania kursu, oraz przez 9 miesięcy po jego zakończeniu.

Podczas trwania kursu będziesz również regularnie otrzymywać od nas ćwiczenia oraz zadania zachęcające do osobistej refleksji.

Ponadto będziesz mieć możliwość interakcji z innymi uczestnikami w prywatnej grupie online na naszej platformie e-learningowej.

Aby uzyskać certyfikat, musisz wykonać 100% ćwiczeń i zadań umieszczonych na platformie e-learningowej, uczestniczyć w 80% spotkań online na żywo oraz pozytywnie zaliczyć końcowy test sprawdzający wiedzę.

Kurs jest przeznaczony dla szerokiego grona specjalistów pracujących w zawodach pomocowych m.in. psychologów, terapeutów, lekarzy, pielęgniarek, pracowników socjalnych, coachów, pedagogów, nauczycieli, którzy zainteresowani są tematem ciała, mózgu i ludzkiego doświadczenia z perspektywy Teorii Poliwagalnej. Wcześniejsza znajomość Teorii Poliwagalnej nie jest wymagana.

W Polyvagal Institute oraz w polskim Instytucie Poliwagalnym tworzymy środowisko sprzyjające nauce i kontaktom społecznym. Wzajemnie się wspieramy, regulujemy i dzielimy się hojnie wiedzą.

Jako członek naszej społeczności i uczestnik kursu, prosimy o wsparcie i okazywanie szacunku w interakcjach z innymi uczestnikami kursu i instruktorami. Cenimy wszystkich członków naszej społeczności. Wierzymy, że wszyscy jesteśmy wyjątkowi. W związku z tym stosujemy ścisłą politykę inkluzywności. Uważamy, że wszyscy powinni być traktowani jednakowo bez względu na rasę, płeć, identyfikację płciową, orientację seksualną, pochodzenie narodowe, język ojczysty, religię, wiek, niepełnosprawność, stan cywilny, obywatelstwo, informacje genetyczne, ciążę lub inne cechy chronione prawem.

W tym kursie będziesz się uczyć od wielu instruktorów, profesjonalistów i praktyków, którzy z sukcesem stosują Teorię w swojej praktyce. Dlatego kurs ten ma na celu nauczenie praktycznego zastosowania oraz pracy przez pryzmat Teorii Poliwagalnej bez względu na wyuczoną lub praktykowaną przez Ciebie modalność czy nurt terapeutyczny – ponieważ Teoria Poliwagalna jest filozofią pracy i życia, a nie nurtem czy metodą terapeutyczną.

Inwestycja finansowa

Koszt kursu

Cena: 6 900 PLN lub dwie płatności po 3 450 PLN.

Liczba miejsc w kohorcie jest ograniczona. Zachęcamy do wczesnej rejestracji!

Przewidzieliśmy zniżkę (400 PLN) dla uczestników następujących kursów: “Sztuka i Nauka Teorii Poliwagalnej”, “Nawigowanie po układzie nerwowym – warsztaty z Deb Daną”,  „Terapeutyczna joga procesie zdrowienia po traumie – warsztaty z dr Arielle Schwartz”. Jeśli jesteś zainteresowany/a prosimy o kontakt mailowy (info@instytutpoliwagalny.pl).

Forma płatności: przelew bankowy

ZAPISY ZAMKNIęTE

Zapisy na drugą edycję kursu zostały zakończone.
W związku z dużym zainteresowaniem prowadzimy listę rezerwową, na którą możesz się wpisać, wysyłając wiadomość na adres certyfikat@instytutpoliwagalny.pl, Jeśli jesteś zainteresowany/a udziałem w trzeciej edycji kursu, planowanej na luty 2025 roku, serdecznie prosimy o przesłanie zgłoszenia na ten sam adres.